OPĆI UVJETI I UPUTE ZA TURISTIČKE ARANŽMANE – „MEDIA TURIST“ d.o.o., Trg N. Zrinskog 17, ZAGREB
IDK: HR-AB-01-08013637
Ovi Opći uvjeti dio su Vašega Ugovora o putovanju s Media turistom i molimo da ih pozorno pročitate.
1. PRIJAVA ZA PUTOVANJE
Putnik se za putovanje koje organizira Media turist može prijaviti u poslovnici Media turista i drugim ovlaštenim agencijama. Prilikom prijave, Media turist i putnik sklapaju ugovor. Vaša prijava postaje punovažnom nakon potvrde Media turista, Vašim potpisivanjem Prijavnice za rezervaciju putovanja i uplatom predujma. Prijavnica odnosno Ugovor sadrži Vaše osobne podatke i podatke o programu. Prilikom prijave putnik je dužan dati sve podatke ili dokumente koje zahtijeva određeni program putovanja. Jedan primjerak Ugovora ostaje Vama, a jedan službi kao dokaz o zasnovanom ugovoru.
2. SADRŽAJ ARANŽMANA
Cijena aranžmana u pravilu uključuje (ukoliko na programu putovanja nije drugačije navedeno): usluge prijevoza, hotelske i ugostiteljske usluge i organizaciju putovanja. Ukoliko je navedeno u programu putovanja, cijena može sadržavati i putničke pristojbe zračnih luka u inozemstvu, te troškove stručnog vođenja.
Cijena aranžmana NE uključuje (osim ukoliko nije drugačije navedeno): fakultativne izlete i posjete, putničke pristojbe zračnih luka u Hrvatskoj, moguće troškove pribavljanja i izdavanja viza, ulaznice za objekte koji se posjećuju. Posebne usluge koje nisu uključene u cijenu aranžmana (jednokrevetna soba, posebna prehrana i sl.), putnik posebno plaća. Posebne usluge putnik je dužan zatražiti prilikom prijave i doplaćuje ih na cijenu aranžmana. Ukoliko putnik zatreba posebne usluge za vrijeme putovanja, plaća ih na licu mjesta kod vodiča ili predstavnika Media turista i to u valuti zemlje u kojoj se nalazi.
3. CIJENE
Cijene putovanja su objavljene na programu putovanja. Organizator putovanja može predvidjeti da putnik određene usluge koje će koristiti u inozemstvu plaća na licu mjesta. U tom slučaju putnik sve eventualne reklamacije podnosi direktno izvršiocu usluge na licu mjesta.
Media turist može zahtijevati povećanje ugovorene cijene ako je nakon tiskanja programa došlo do promjene valutnih tečajeva više od 3% u odnosu na dan tiskanja, ili do promjene u tarifama prijevoznika ili hotelijera. Media turist može o promjeni cijene putnika izvijestiti pismeno ili usmeno, što se može dogoditi i neposredno pred polazak. Putnik može otkazati bez troška otkaza ako dođe do povišenja cijena od više od 10% s time da to učini u roku od dva dana od dostavljene pismene obavijesti. Ne otkaže li kupac u navedenome roku, to znači da je suglasan s novom cijenom.
4. PLAĆANJE
Prilikom prijave putnik uplaćuje 30% od cijene aranžmana kao potvrdu rezervacije, ukoliko u programu nije drugačije navedeno. Ostatak se uplaćuje najkasnije 14 dana prije početka putovanja (ukoliko u programu nije drugačije navedeno). Kod rezervacije na upit (za sve usluge koje nisu obuhvaćene objavljenim programima), Media turist naplaćuje troškove rezervacije u visini koju određuje Media turist i ne vraćaju se ukoliko putnik ne prihvati ponuđeni aranžman.
5. PUTNE ISPRAVE
Putnik koji se prijavljuje na putovanje u inozemstvo mora imati važeće putne isprave. Putnik je prilikom prijave ili do isteka roka koji je naveden u programu dužan navesti potrebne podatke i donijeti isprave za vizu zemlje u koju putuje. Ukoliko putnik ne ispuni navedene obaveze Media turista, smatra se da je putnik otkazao putovanje. Ukoliko putnik za vrijeme trajanja putovanja izgubi putne isprave ili su mu ukradene, dužan je nabaviti nove na vlastiti trošak.
6. OTKAZIVANJE PUTOVANJA OD STRANE PUTNIKA
Putnik ima pravo otkazati putovanje pismeno ili usmeno u poslovnici u kojoj se prijavio za putovanje. U tom slučaju Media turist zadržava uplaćeni iznos u visini koja ovisi o datumu otkazivanja putovanja prema sljedećim (ako u programu nije drugačije navedeno) troškovima otkaza:
od 30 dana prije polaska 10% cijene aranžmana, a najmanje 100 kn
29-22 dana prije polaska 30% cijene aranžmana
21-15 dana prije polaska 40% cijene aranžmana
14-8 dana prije polaska 80% cijene aranžmana
7-0 dana prije polaska i nakon polaska 100% cijene aranžmana
7. OSIGURANJE OD OTKAZA PUTOVANJA
Da biste izbjegli troškove u slučaju otkaza putovanja savjetujemo sklapanje police osiguranja od otkaza putovanja.
Ako osiguranik otkaže ugovoreno putovanje zbog nepredviđenih zapreka koje su za Osiguranika nastale od vremena zaključivanja ugovora o putovanju do vremena početka putovanja ili ako zbog istih razloga bude prisiljen prekinuti već započeto putovanje ali pod uvjetom da nije iskoristio više od 50 % od predviđenoga putovanja, Osiguratelj će nadoknaditi Osiguraniku 90 % od iznosa koji je Media Turist naplatio od Osiguranika prema odredbama o otkazu koje su sadržane u t. 7 ovih uvjeta.
Kod otkaza putovanja Osiguranik je dužan podnijeti osiguratelju odštetni zahtjev s valjanom dokumentacijom.
Osiguratelj će nadoknaditi osiguraniku troškove otkaza ili prekida putovanja do kojeg je došlo zbog sljedećih rizika kojim je bio pogođen sam osiguranik, njegov supružnik ili djeca odnosno posvojenici:
a) Smrt
b) nesretni slučaj (nezgoda) s teškom tjelesnom ozljedom
c) iznenadna akutna bolest
d) poremećaji u trudnoći
e) nepodnošenje odnosno osjetljivost na cjepiva
f) štete većeg razmjera na imovini osiguranika (požar, eksplozija, potres, oluja, tuča/poplava, provalna krađa)
g) vojna vježba
Osiguranje vrijedi i ako je rizicima pod:
a), b) i c) pogođen roditelj, brat/sestra osiguranika odnosno osiguranikovog supružnika (za osigurani rizik pod c) osoba mora biti smještena u bolnici).
a) pogođen djed ili baka osiguranika odnosno osiguranikovog supružnika.
Svi uvjeti otkaza navedeni su u polici osiguranja te svakom putniku preporučujemo da ih osobno pročita.
8. OTKAZIVANJE PUTOVANJA OD STRANE MEDIA TURISTA
Media turist zadržava pravo otkazivanja putovanja najkasnije 5 dana prije polaska, ukoliko se za određeno putovanje nije prijavio dovoljan broj putnika naveden na svakom pojedinačnom programu putovanja.
Ukoliko u programu nije posebno navedeno, najmanji broj prijavljenih putnika u određenom prijevoznom sredstvu treba biti:
za putovanje autobusom najmanje 30 putnika
za putovanje redovitim avionskim linijama u Europi najmanje 20 putnika
za putovanje na interkontinentalnim avionskim linijama najmanje 15 putnika
za putovanje na posebnim avionskim linijama, vlakom ili hidrogliserima najmanje 80% popunjenih kapaciteta.
Media turist zadržava pravo potpune ili djelomične izmjene programa ukoliko neposredno prije početka putovanja ili tijekom putovanja nastupe izvanredne okolnosti koje nije bilo moguće predvidjeti ili izbjeći.
Media turist zadržava pravo promjene dana ili sata putovanja zbog promjene voznog reda autobusa, trajekta ili drugog oblika prijevoza. Media turist ne preuzima odgovornost za promjene programa radi nepredviđene okolnosti i više sile tijekom putovanja. U tom slučaju može osigurati usluge s obzirom na datu situaciju.
Ukoliko Media turist otkaže putovanje, putnik ima pravo na isplatu kompletnog iznosa.
9. REKLAMACIJE
Putnik je dužan uložiti pismenu reklamaciju najkasnije 8 dana nakon završenog putovanja. Ukoliko putnik priloži pismenu reklamaciju nakon isteka tog roka, mora računati s tim da će za rješenje reklamacije trebati više vremena.
Ukoliko je zbog krivnje Media turista došlo do neizvođenja programa ili dijela usluga, putnik ima pravo na odštetu u visini realne vrijednosti neiskorištenih usluga.
10. ZDRAVSTVENI PROPISI
U nekim programima navedena su posebna pravila za putovanje koja obuhvaćaju obavezno cijepljenje i nabavu odgovarajućih dokumenata. Prilikom putovanja putnik je obavezan posjedovati potvrde i dokumente o cijepljenju.
11. PRTLJAGA
Prijevoz prtljage do određene težine koju određuje prijevoznik je besplatna. Kod zračnog prijevoza, višak prtljage doplaćuje sam putnik prema važećim pravilima i cijenama. Djeca do 2 godine starosti nemaju pravo na besplatan prijevoz prtljage. Media turist ne preuzima odgovornost za izgubljenu ili oštećenu prtljagu. Prijavu za izgubljenu prtljagu putnik upućuje na prijevoznika ili na hotel.
Kod zračnog prijevoza za prtljagu je odgovorna zrakoplovna kompanija (na osnovi važećih propisa u međunarodnom putničkom prometu). Prijavu za oštećenu ili izgubljenu prtljagu putnik uplaćuje zračnom prijevozniku uz ispunjavanje odgovarajućih obrazaca. Ukoliko je gubitak ili oštećenje nastalo u hotelu, putnik upućuje prijave recepciji hotela. Kod prijevoza autobusom putnik može ponijeti samo 2 komada prtljage za koju prijevoznik preuzima odgovornost samo tijekom prijevoza.
12. OBVEZE MEDIA TURISTA
Media turist je dužan brinuti se o izvršenju kao i o izboru davaoca usluga pažnjom dobrog gospodarstvenika, te se starati o pravima, interesima putnika suglasno dobrim običajima u turizmu. Media turist je dužan putniku pružiti sve navedene usluge za pojedini aranžman u programu, te odgovara zbog eventualnog neizvršenja usluga ili dijela usluga. Media turist će sve navedene obveze iz svojih programa izvesti u potpunosti i na opisani način osim u slučaju “više sile”. U takvim će slučajevima Media turist ponuditi zamjensko rješenje. Ako bi to bilo nemoguće ostvariti, molimo da uzmete u obzir činjenicu da nismo dužni pružiti ništa izvan okvira ovih Općih uvjeta i uputa.
13. OBVEZE PUTNIKA
Putnik je dužan brinuti se da on osobno, njegovi dokumenti i stvari ispune uvjete graničnih, carinskih, zdravstvenih i drugih propisa svoje zemlje kao i zemlje u koju putuju, pridržavati se kućnog reda u ugostiteljskim i hotelskim objektima, te surađivati s predstavnikom organizatora i davaocima usluga u dobroj namjeri. U slučaju nepoštivanja ovih obveza, putnik sam odgovara za učinjenu štetu, a Media turist otklanja svaku odgovornost za štetu koju bi u tom slučaju podnio putnik. Potpisivanjem Prijavnice odnosno Ugovora prihvaćate u cijelosti ove i druge uvjete putovanja.
14. INFORMACIJE
Informacije koje putnik dobije na prijavnom mjestu ne obvezuju organizatora u većoj mjeri nego što su to obavijesti navedene u samom programu putovanja.
15. UPOZORENJE
Opći uvjeti i upute o putovanju su sastavni dio Ugovora koji putnik sklapa s Media turistom, izravno ili putem ovlaštene turističke agencije u kojoj se prijavio za putovanje u organizaciji Media turista.
16. GDPR
Vaše osobne podatke i to (e-mail, telefon/mobitel, ime i prezime, adresu, datum rođenja djece) koristimo kako bi izvršili ugovorenu uslugu. Navedne podatke ste nam Vi dali prilikom Vaše registracije ili direktnom kupnjom ili narudžbom usluge. Pristup Vašim osobnim podacima ima samo dio određeni broj naših zaposalenika, izvršitelji kojima se Vaš osobni podaci dostavalju kako bi se mogla izvršiti ugovorena usluga kao i tijelima kojima smo temeljem zakona dužni dostaviti Vaše osobne podatke koje ste nam dali. Vaše osobne podatke ćemo koristiti samo u svrhu izvršenja usluge i čuvati ćemo ih koliko je potrebno da ta svrha ispuni. U slučaju provale u naš sustav i krađe osobnih podataka biti ćete obavješteni u roku od 72 sata.
Obaviještavamo Vas da imate pravo na uvid u Vaše osobne podatke koje smo od Vas prikupili, obradili i koje čuvamo i to radi ispravka Vaših osobnih podataka, brisanja istih, ograničavanja njihove obrade /ili ulaganja prigovora i radi toga nam se možete obratiti putem e-maila. Ukoliko ste nam dali privolu za korištenje Vaši osobnih podataka bilo u svrhu slanja promotivnih letaka i/ili za korištenje cookies-a, takvu privolu možete povući na način da nam se obratite putem e-maila (agencija@media-turist.hr) nakon čega podatak više nećemo čuvati niti dijeliti drugima u skladu s danom privolom.
Naposlijetku Vas obavještavamo da imate pravo uložiti prigovor na obradu Vaših osobnih podataka putem Agencije za zaštitu osobnih podataka.
17. U SLUČAJU SPORA
U slučaju spora nadležan je sud u Zagrebu.
MEDIA TURIST d.o.o.
Trg N. Zrinskog 17
10 000 Zagreb
IDK: HR-AB-01-080136376